Ontdek de vogels bij jou in de buurt

Vogels kijken met Jon biedt leerzame en ontspannende vogelexcursies voor zowel beginners als gevorderden.

Over mij: uw gids voor vogelexcursies door Zuid-Holland.

Mijn naam is Jon Duifhuis en ongeveer zeven jaar geleden ben ik gegrepen door het vogels kijken. Ik vind het heel leuk om mijn enthousiasme over de vogels en de natuur met anderen te delen. Ontdek samen met mij wat de natuur te bieden heeft!

Samen gaan we tijdens een excursie op zoek naar de verschillende vogelsoorten die zich in het natuurgebied bevinden. Ik vertel hoe je ze kunt herkennen (geluid, kleed, gedrag) maar ook wat er bijzonder is aan elke vogelsoort.

5
Based on 54 reviews
  • Ontzettend leuke excursies in Oostvoorne gehad, een succesvoller zoektocht naar de strandleeuwerik! We gaan zeker nog eens mee

    Jesper Stuurman Avatar Jesper

    Superleuke excursie! Ik hou van wandelen, maar had me nooit actief met de vogels om me heen bezig gehouden. Deze wandeling met Jon heeft me op een nieuwe manier leren kijken naar de natuur om ons heen. Jon heeft superveel kennis maar weet het heel goed te doseren in leuke anekdotes en weetjes zodat het geen hoorcollege-wandeling is. Dat we meer dan 40 vogelsoorten zouden zien, had ik nooit gedacht. Voor herhaling vatbaar!

    Christa Bouwmans Avatar Christa
  • Afgelopen zaterdag 30 augustus een vogelexcursie met Jon in de nieuwe 3mans-polder. Een prachtige plek tussen Leidschendam en Zoetermeer. Ik was benieuwd naar de aanwezige steltlopers, zouden ze er zitten ?Ik was benieuwd. De voorspelde regen zou nog roet in de excursie kunnen gooien maar gelukkig kwam dat allemaal goed. Een uurtje later dan gepland gingen we de polder in. Jon kende het gebied goed en wist precies wat we aan vogels konden verwachten maar verrassingen in deze polder zijn zeker niet uitgesloten ! Top gebied voor de vogelaar ! Met verrekijker en telescoop een 2 uur durende wandeling, geweldig.Jon is bovendien een zeer deskundig en prima gids. Na afloop nog koffie en koek .Wat mij betreft is dit een absolute aanrader. O ja, steltlopers waren er ook, zwarte ruiter, oeverloper, witgat, watersnip, leuk en mooi om te zien allemaal !

    Tom Glucker Avatar Tom

    Ik was mee op vogelexcursie in Het Kraaiennest. Het was geweldig! Jon Duifhuis was een enthousiaste en zeer deskundige gids in vogelland. Door zijn scherpe blik en scherp gehoor kon hij ons attent maken op vogels van allerlei pluimage, die we met de uitgedeelde verrekijkers en door de de telescoop zelf ook haarscherp in beeld kregen. Wat is de natuur rijk en wat lopen we er vaak zonder aandacht doorheen! Bedankt, Jon!

    fvangeest1 Avatar fvangeest1
  • Op een koude zondagochtend in het voorjaar een mooie vogelexcursie gehad met Jon bij het Kraaiennest in de Lier. Jon kan op een enorm enthousiaste manier vertellen zodat zelfs de beginners (zoals ik) het goed snappen. Hij weet zelf goed en snel de vogels te spotten aan alleen al de vorm of het geluid, en laat je ze zien door zijn telescoop. Ook een compliment voor de heerlijke cake onderweg! Ik ga snel weer een excursie boeken bij Jon, dank!

    Brandon Bode Avatar Brandon

    Ontzettend leuke excursie met Jon die ontzettend veel weet over de vogels in het gebied en er met passie over kan vertellen. Ik kan hem van harte aanraden.

    Tom Vincentie Avatar Tom
  • Wat een geweldige ervaring met Vogels kijken met Jon! Met ons team gingen we vogels spotten en ondanks de kou wist Jon ons vanaf het eerste moment te enthousiasmeren. Geen stoffig of saai uitje, maar juist een verrassend leuk en energiek avontuur in de buitenlucht. Jon is een vriendelijke en enthousiaste man met veel kennis van vogels, die hij op een leuke en toegankelijke manier deelt. Als kers op de taart sloten we af met een kopje koffie of thee en wat lekkers โ€“ een perfecte, warme afsluiting van een geslaagd uitje. Absoluut een aanrader! ๐Ÿฆโ˜•๏ธ

    Samira van Unnik Avatar Samira

    Fijne begeleiding, hele mooie dag gehad!

    Glenn Plum Avatar Glenn
  • Vandaag een privรฉ uilenexcursie gedaan met Jon. We hebben de steenuil, ransuil en bosuil gezien! Daarna heeft Jon ons nog meegenomen een stukje Meijendel in om nog wat andere soorten te spotten. Leerzaam en leuk en Jon is erg toegankelijk, sluit goed aan bij de behoeften en weet leuke dingen te vertellen over de verschillende vogels. Afsluitend nog koffie, thee en zelfgemaakte cake. Een zeer geslaagde dag!

    Irรจne Leibbrand Avatar Irรจne

    Perfect geregelde excursie, helemaal afgestemd op onze wensen en kennis

    Piet van Agtmaal Avatar Piet
  • Op zaterdagochtend 21 juni jl mee gedaan met vogels kijken met Jon. Half zes verzamelen in Abtswoudse Bos, erg vroeg dus. Ik vond het geweldig, alles zat mee, het was heerlijk weer en veel vogels gehoord. Jon doet het heel erg leuk en ontspannen. Hij weet er veel vanaf! Na afloop haalde hij zelfs koffie en zelf gebakken cake uit zijn auto! Ik ga me iig weer voor de volgende excursie opgeven!

    Helma Nieuwpoort Avatar Helma

    Gisteren in Westduinpark geweest; heel leuk en leerzaam om zo veel te “horen” over vogels! Jon weet iedereen te boeien( alle leeftijden) en doet dat heel ontspannen en verzorgd( iedereen krijgt een verrekijker en er is een flinke telescoop. Was het vroege opstaan meer dan waard!

    Nellie Grim Avatar Nellie
  • Vandaag, 10.09.2025 met Jon op stap geweest in het gebied nabij de Delftse Hout. We zagen en hoorden daar 36 verschillende vogelsoorten, dankzij het scherpe horen van Jon. Hij vertelt heel boeiend, is net zo enthousiast als wij en weet veel over de vogelsoorten, hun gedragingen etc. Waar Jon heel blij mee was, was met de kwak die we meteen aan het begin spotten. Op pad gaan met Jon is echt een aanrader, of je een beginnend vogelspotter bent of net zo ervaren als hijzelf. Wij gaan vast vaker met hem op pad

    Alphons Bode Avatar Alphons

    Vandaag een mooie privรฉ excursie met Jon gedaan door het kraaiennest in de Lier. Het was een koude ochtend en begon wat grijs. Om 08:00 startte de excursie. Jon legt heel gedetailleerd uit wat je hoort en ziet in de omgeving. Jon is daarbij erg enthousiast en heeft veel kennis over de vogels en de omgeving. Met behulp van verrekijkers en een telescoop, die Jon zelf meebrengt, zorgt hij ervoor dat je de vogels goed ziet. Na afloop kregen we nog een kopje koffie/thee met zelfgemaakte taart. Tot slot hebben we nog een lijst ontvangen met welke vogels we allemaal gezien hebben. Zeker een aanrader!

    Esther Gagesteijn Avatar Esther
  • Wij hebben samen met het gezin een hele leuke excursie gehad bij jon. Hij heeft een hele mooie telescoop om de dieren van dichtbij te zien, voorals het met de verrekijker net te ver was of om de details te zien. Hij verteld over de vogels op een leuke manier, ook wanneer je hier nog niet niks van weet. Ik begon al snel enthousiast te worden bij het zien van een vogel waarvan jon uitlegde waarom deze niet vaak gezien wordt. De communicatie vooraf was heel fijn en duidelijk. Zodat we wisten waar we aan toewaren als het geen goed weer was. Achteraf een leuke samenvatting ( lijst met de vogels die we hebben gehoord en gezien ) en foto toegestuurd gekregen van de koereigers ( zie foto) Een echte aanrader!

    Jochem van der drift Avatar Jochem

    Erg leuk om eens te ontdekken hoeveel verschillende vogels er wel niet om je heen te zien zijn wanneer je er aandacht aan besteedt! Jon is een kundige, vriendelijke en enthousiaste gids.

    Pim Kastelein Avatar Pim
  • Een leuke ochtend beleefd, terwijl ik normaal ik niet perse een voorliefde heb voor vogels. Jon is een enthousiaste gids!

    Tijs Van Doesburg Avatar Tijs

    Vogels spotten is de bedoeling en met de getrained ogen en oren van Jon dat komt goed. Maar allen wandelen in de mooie omgeving is heerlijk rustgevend. Te eindige met thuis gemaakte spicy carrot cake is โ€œeen kers op de tartโ€.

    Sally de Nobel-Rickards Avatar Sally
  • Dikke aanrader! Erg leuke, ontspannen ochtend gehad waarbij we op zoek wilden naar de blauwborst en door Jon dit ook erg goed hebben kunnen zien! Hij heeft veel kennis, vertelt rustig en is heel enthousiast. Dit gaan we zeker nog een keer doen!

    Djoeke van der Boon Avatar Djoeke

    Onze eerste keer vogels spotten was een groot succes met Jon! Het was ontzettend leuk en Jon is een lopende encyclopedie wat vogels betreft!

    Tom Rijnsburger Avatar Tom

Ontdek en boek nu uw vogelexcursie bij Vogels kijken met Jon!